dijous, 12 de febrer del 2009

ACTA DE LES DESPOSALLES DE PERONELLA D’ARAGÓ I RAMON BERENGUER IV.



11 d’agost de 1137/ Barbastre

En nom de Deú. Jo, Ramir, per la gràcia de Déu rei d’Aragó, et dono a tú. Ramon, comte de Barcelona i marquès, la meva filla per muller, amb tot lo regne d’Aragó, íntegrament, tal com el meu pare, el rei Sanç i els meus germans Pere i Alfons no el tingueren mai millor ni el posseïren, ells ni ningú de cap sexe a través d’ells, salvats els usatges i les consuetuds que el meu pare Sanç i el meu germà Pere tingueren en el seu regne. I t’encomano tots els homes del predit regne en homenatge i jurament,que et siguin fidels en allò que toca a la teva vida, al teu cos i a tots els membres que tens al teu cos, sense frau ni engany. I que et siguin fidels en allò que toca a tot el regne predit i a totes les coses que s’hi refereixin, salvada la fidelitat a mi i a la meva filla.
Totes aquestes coses sobrescrites, jo, el predit rei ramir, te les faig talment a tú, Ramon, comte de Barcelona i marquès, que si la meva predita filla moria i si tú li sibrevisquessis, conservis la donació del predit regne lliurement i sense variar-la i sense cap impediment després de la meva mort…..

Redactat el dia 3 dels idus d’agost de l’any de l’Encarnació del Senyor de 1137, 1175 de l’era, regnant el predit rei Ramir.

3 comentaris :